Magyarországi ügyfelünk Horvátországban egy charter cégtől vásárolt egy ELAN vitorlás hajót.
A vitorlást Balatoni kikötőben kidaruztuk.
A víz alatti részen kb. 1 cm vastag nem ismert algagátló volt.
Több féle módon próbáltuk eltávolítani az algagátlót. Sem a homok, sem a szemcse szórás ebben a kikötőben nem volt szabad. Mirka csiszológépekkel és ABRANET csiszolóhálóval végeztük a munkát. Napokig tartott míg a gél felület tiszta lett. Kb. 100-120 kg kemény,darabos algagátló került a hulladékba. Ekkor tapasztaltuk, hogy több helyen ozmózis van. Ezeket feltártuk, 2 komponensű víz alatt töltőanyaggal kijavítottuk ( Tikal Fast Patch ) és visszacsiszoltuk.
Az egész felületet finom csiszolással egyenletessé tettük ,majd a Nautix A4 algagátló alapozóját 2 rétegben 24 órán belül felkentük.
Ezt követően nagyon finom csiszolással érdesítettünk és 2 rétegben felkentük 24 órán belül az algagátlót.
Felszerelésre került a Volvo S120 sail drive-ra egy folding 3 levelű propeller is.
A rigg és vitorlák beállítását másik szakember végezte. ( Bali Performance)
A vitorlás hajónak 1-1,5 kts -al, jobb menet tulajdonsága lett.