12 dec
Ügyfelünk azzal keresett meg minket , hogy Volvo D-6 -os motorjai nem járnak ,,egyenletesen”, a turbók nem működnek szerinte egyformán, többször ingadozik a turbó nyomás.
Több dologra is gyanakodtunk de a kb. 400 üzemórás motoroknál nehéz bármit is előre megjósolni. Kollégám egy korábbi alkalommal kirepült és leszerelte a turbókat. Ezek után már lehetett pontosabb diagnózist adni.
A turbók BorgWarner típusúak, melyeket a magyarországi márkaképviselet szakszerűen bevizsgált. Sajnos ezek a típusok nem nem felújíthatók így a újakat kellett vásárolni. Javaslatunkra az ügyfél a turbónyomás szabályzókat is cserélte , (Bosch) továbbá egy teljes nagyszervízt is kért. (Szíjak, görgők, feszítők, olajak ,szűrők , filterek , impeller, anódok stb.) A generátorok is felújításra kerültek ( Mitsubishi), mivel a sós párás levegőtől eléggé oxidosak lettek.
Amire oda kell figyelni, mert mi is hibáztunk… az eredeti görgő feszítő alatt nincs távtartó de az új gyárit már ezzel látták el. Ne felejtsétek el felszerelni!
A motortér néha elég szűkös volt 🙂
Köszönjük a bizalmat!